Autor |
Wiadomość |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
Tunel w Teresinie |
|
Dochodzą mnie takie słuchy, nie wiem czy to plotki, czy to prawda, że w Teresinie planuje się wybudowanie tunelu dla samochodów w miejscu obecnego przejazdu (fachowo się określa: skrzyżowania z drogą publiczną w poziomie szyn). Nie wiem kto to wymyślił ale pomimo tego, że pomysł może i dobry to uważam osobiście że w ogóle nie wart uwagi. Ciekaw jestem jak oni sobie to wymyślili. Może jest na forum (jeszcze niestety ubogim w aktywnych użytkowników) ktoś kto zna więcej szczegółów na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:12, 09 Paź 2007 |
|
 |
|
 |
Kuba84
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 123 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew |
|
|
|
Tu koło bazyliki??ten przejazd??czy ten pierwszy, od strony hal??
Ja osobiście uważam, że to nie najlepszy pomysł, ale może jest to związane z modernizację linii kolejowej dostosowanej do dużych prędkości V=200 i więcej
Ale to każdy przejazd musiałby być zmieniony na tunel bądź wiadukt - chyba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:29, 10 Paź 2007 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Tan koło bazyliki. A tak w ogóle to ta linia nie będzie raczej podnoszona do v mjax - 200km/h bo w Strategii Rozwoju Transportu Kolejowego w Polsce do roku 2030 jest zapisane, że ma powstać nowa linia Warszawa - Łódź - Poznań /Wrocław dla właśnie wysokich prędkości. W związku z tym za kilkanaście lat na naszej linii pozostanie tylko ruch aglomeracyjny i towarowy czyli jakieś 50% mniej pociągów. Dlatego uważam ,że wydawanie kasy na bardzo trudny technicznie obiekt inżynieryjny, który, tak naprawdę będzie spełniał swoją rolę przez kilka lub kilkanaście lat to bezsens.
Uważam, że jeżeli gmina chce finansować pole PKP PLK (monitoring na stacji, teraz tunel to wszystko ich działka a nie gminy) to lepiej zainwestoiwać te pieniądze w budowę przystanku kolejowego przy przejeździe koło magazynów. Już nie mówię, że taniej, szybciej ale wygodniej dla pracowników i mieszkańców tamtej okolicy. Poza tym byłaby to inwestycja przynosząca komuś zyski (KM sp zoo) a budowa tunelu przyniosłaby zysk polegający na zwolnieniu z PKP PLK trzech dróżników z Teresina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:30, 10 Paź 2007 |
|
 |
Kuba84
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 123 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew |
|
|
|
O tak , co do stacji w pobliżu magazynów zgadzam się w 100%, ma to swoje uzasadnienie. Może przenieść peron z Włoszczowej
zostanie do wybudowania tylko jeden
Ale poważnie mówią, ułatwiłoby to dojazd do pracy wielu osobom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:20, 10 Paź 2007 |
|
 |
stowarzyszenie_impuls
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Już to widzę - Teresin Niepokalanów Miasto i Teresin Magazyny To by było coś!!
Ale dziś to kolej traktuje nas po macoszemu :/
A przecież Sochaczew ma pośpiechy, Błonie dodatkowe pociągi.. a my musimy czekać na przejeździe (koło Bazyliki) czasami i po 20 min i to często tak, że nie wszyscy zdążą przejechać a już znowu szlaban zamykają
A tak apropo, to nie wiem czy z tym przejazdem (wiadukt lub tunel) to nie chodzi o obwodnice Teresina koło magazynów i dalej do Żyrardowa..
Pozdrawiam,
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:35, 13 Paź 2007 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Nie no tam na Topołowej to w ogóle moim zdaniem nieuzasadnione.
Dlatego, że przejazd w Topołowej jest przejazdem kat. B a więc wyposażonym w samoczynne rogatki i samoczynną sygnalizację dźwiękową i wizualną. Poza tym szlak kolejowy tez jest zabezpieczony w tzw samoczynna sygnalizację przejazdową (ssp). Tzn że 1300m w obie strony od przejazdu przy torowisku ustawione sa specjalne tarcze ostrzegające maszynistę o tym czy przejazd się zamknął. Jeżeli tarcza podaje sygnał , że z przejazdem jest coś nie tak, maszynista jest zobowiązany do zwolnienia czołem pociągu na przejeździe do 15 km/h i podawaniu sygnału Baczność. Jeżeli tarcza podaje sygnał że jest ok przejeżdża bez problemu. Takie rozwiązanie jest bezpieczne i nie wymusza długotrwałego zamykania rogatek.
Natomiast jeżeli chodzi o przejazd w "centrum" to jest to przejazd, który znajduje się w granicach stacji Teresin-Niepokalanów, stąd ten drożnik, a przejazd jest dlatego czasem tak długo zamknięty, bo sygnał na semaforach wjazdowych/wyjazdowych nie może być podany bez rzeczywistego uwolnienia drogi (czyli między innymi bez zamknięcia przejazdu), a wiadomo że jeżeli pociągi kwalifikowane mogą jechać przez naszą mieścinkę 160 km/h to ten sygnał musi być podany stosunkowo wcześniej.
Dlatego uważam ,że jeżeli chodzi o tunel lub wiadukt to na pewno bardziej by się przydał koło bazyliki ale ja jestem generalnie sceptycznie nastawiony do tego typu inwestycji. Bardziej uzasadnione naprawdę wydaję mi się wybudowanie przystanku koło magazynów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:11, 16 Paź 2007 |
|
 |
teresinianin
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Stacja/przystanek Teresin Magazyny to bardzo dobry pomysł, co do tunelu to też by się przydał(zwarzając na koleiny od strony paprotni)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:12, 02 Lut 2008 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Ale koleiny to juz chyba nie jest sprawa kolejarzy i raczej jako argument cięzko rego uzywać 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:49, 03 Lut 2008 |
|
 |
trycja
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Pomysł budowy tunelu, czy też wiaduktu w miejscu istniejącego przejazdu kolejowego nie jest nowy. Pamiętam, że oglądałam rysunki z projektem tunelu, a papier, na którym te rysunki były tworzone zdradzał swoim wyglądem, że nie było to wczoraj Stawiaam na jakieś lata `80.
Moim zdaniem wiadukt, a tym bardziej tunel w tym miejscu, podzieli przestrzennie centrum Teresina. Żeby zbudować tunel, trzeba by było zlikwidować skrzyżowania Szymanowskiej z Torową i Warszawską. Dojazd do stacji kolejowej z Paprotni byłby utrudniony (samochodem). Trzeba by było wyjechać z tunelu i skręcić dopiero w Zieloną i dalej w którąś z przecznic. Stratę poniosłyby również osoby, które mają sklepy przy przejeździe, z jednej i drugiej strony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:33, 23 Lut 2008 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Ja od samego początku twierdziłem, że to nie jest najlepsza idea. Powtórzę się twierdząc, że z większych inwestycji kolejowych na terenie gminy jestem za wybudowaniem peronów przy magazynach obok istniejącego przejazdu.
Trycja doskonale podziela moje zdanie o niezasadności budowy tunelu/wiaduktu. Po prostu tam jest za mało miejsca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:01, 24 Lut 2008 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|