Autor |
Wiadomość |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
Nowe składy dla Kolei Mazowieckich |
|
W ubiegłym tygodniu w zakładzie montażu pojazdów szynowych w Siedlcach zarząd firmy Stadler dokonał pierwszej prezentacji pojazdów FLIRT (Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug - Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Pociąg Motorowy) zmontowanych w Polsce, dla województw mazowieckiego i śląskiego, będących pierwszymi odbiorcami pociągów w Polsce. W ciągu najbliższych dni pierwsze dwa pojazdy będą poddane licznym próbom eksploatacyjnym w Instytucie Pojazdów Szynowych Tabor w Poznaniu.
Moce produkcyjne firmy Stadler w Siedlcach pozwalają na montaż jednego pojazdu szynowego miesięcznie, a mogą być zwiększone w zależności od zamówień.
Cały proces montażu obejmujący wszystkie prace związane z wyposażeniem wnętrza pojazdów, montażem dachu, wyposażenia zewnętrznego oraz podzespołów elektrycznych trwa około 10 tygodni. Następnie pojedyncze pudła wagonów są sprzęgane w cały pociąg motorowy. Uruchamianie przez techników w zakładzie oraz próbne jazdy zakładowe zajmują kolejne 7 tygodni.
Dwa pierwsze pociągi wyprodukowane dla województwa mazowieckiego zostaną dostarczone do odbiorcy do końca maja 2008 roku. Kolejne pociągi będą przekazane sukcesywnie do końca 2008 roku. Samorząd województwa mazowieckiego zamówił dziesięć czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych FLIRT. Każdy z zamówionych pojazdów posiada 212 miejsc siedzących i 284 miejsca stojące. W wagonie środkowym znajduje się pomieszczenie wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. W wagonie tym znajdują się również stanowiska dla wózków inwalidzkich oraz siedzenia składane dla osób niepełnosprawnych. W każdym pojeździe znajdzie się jedna toaleta, która jest dostosowana także do potrzeb osób niepełnosprawnych. Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, które miało miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 402 pojazdów tego typu w Europie i Algierii.
Jak się dowiedzieliśmy, nowoczesne pociągi kursować będą głównie na trasach Warszawa - Siedlce i Warszawa - Łowicz (przez Sochaczew). Tylko te trasy są bowiem przygotowane do przyjęcie ruchu o prędkości do 160 km/h, a z taką poruszają się FLIRT-y. Na pozostałych trasach podwarszawskich pociągi mogą (na szczęście dla nas) jeździć tylko 120 km/h. Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik obiecuje, że pierwsze składy wyruszą w trasę w czerwcu, natychmiast po oddaniu do użytku. Od redakcji - poradzić wypada firmie Stadler, aby znając polskie realia, w wagonach umieszczała kamery monitorujące zachowanie niektórych podróżnych. Pieniądze relatywnie niewielkie, a mogą wydatnie przedłużyć czas używania i estetykę nowych pociągów.
wach
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Nareszcie nowe czyste i niby szybkie składy zaczną zastępować stare, wysłużone en57.
Osobiście sam chciałbym bardzo wierzyć w to, że pociągi osobowe (pomimo przystosowania torowiska) pojadą u nas 160 km/h. Dobrze by było.
Poniżej zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz fotoreportaż z otwarcia montażowni stadlera w Polsce.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:59, 28 Lut 2008 |
|
 |
|
 |
Kuba84
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 123 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew |
|
|
|
A ciekawe jak tam sytuacja z pociągami typu Push and Pull
Ale dobrze niech powieje troszkę "zachodem". I oby ten monitoring założyli - bo "dzicz", która chce niszczyć pociągi dla zabawy, być może zastanowi się najpierw zanim coś zrobi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:22, 28 Lut 2008 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Nie no już chyba pociągi nie są tak niszczone jak choćby miało to miejsce kilka lat temu.
Pusch&pulle to zobaczymy ale może za kilka lat bo jakoś po tej aferze z przetargami sprawa przycichła, Stadler jedyna nadzieją na powiew świeżości na naszych torach.
Swoją droga jakoś naszą trasę omija wszystko inne niż poczciwe EN57 bo nawet jedyna sztuka w barwach KM EN71 nie pojawiła się tu chyba ani razu. Natomiast EW60, które moim zdaniem na tę trasę akurat pasowały idealnie (do Sochaczewa tylko wysokie perony) jeździ sobie do Grodziska, gdzie na trasa dopiero zaczyna być modernizowana.
EN57-2000 też tutaj raczej sie nie pojawia, bo podobnie Grodzisk i Skierniewice obsługują, więc wiara w to że Stadlery obsłużą naszą linię może okazać się złudna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:01, 28 Lut 2008 |
|
 |
mieszkaniec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Co do Kolei Mazowieckich, to pozostała tylko nazwa "koleje".
Ta spółka nie jest "kolejowa", czyli PKP S.A. Spółka w całości jest własnością samorządu terytorialnego. To samo dotyczy SKM i WKD. Teraz samorzad sam do siebie skargi bedzie pisał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 8:37, 17 Mar 2008 |
|
 |
mieszkaniec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Bilet na 24 h za 24 zł. Może sie opłacać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:37, 25 Kwi 2008 |
|
 |
mieszkaniec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
w Kolejach Mazowieckich liczą ludzi. Chyba będzie mniej pociągów jak wszystkich policzą. Szkoda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:38, 25 Kwi 2008 |
|
 |
stowarzyszenie_impuls
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Sprawdzają też nerwy.. kilka razy w tygodniu opóźniają pociągi i czekają - może ktoś jeszcze zrezygnuje.. :/
Pozdrawiam,
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:55, 27 Kwi 2008 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
 |  | Co do Kolei Mazowieckich, to pozostała tylko nazwa "koleje".
Ta spółka nie jest "kolejowa", czyli PKP S.A. Spółka w całości jest własnością samorządu terytorialnego. To samo dotyczy SKM i WKD. Teraz samorzad sam do siebie skargi bedzie pisał. |
Tu sie mylisz bo jakis procentowy udzial (niewiem dokladnie ile) w KM maja PKP Przewozy Regionalne, swoja droga konkurencja na niektorych odcinkach, poza tym PR wynajmuje czesc taboru dla KMow wiec sytuacja jest dosyc kuriozalna.
Jezeli chodzi o SKM to samorzad nie ma z nia nic wspolnego, bo to jest od poczatku do konca pomysl miasta stolecznego Warszawa, a dokladniej jest to jeszcze plan bylego prezydenta Warszawy Lecha Kaczynskiego.
Jezeli chodzi o WKD to jest ona podzielona na gmiy, przez ktore przejezdza i to one dokladaja do niej kase, przy jakims tam skromnym udziale wojewodztwa.
Zeby nie bylo to ponizej linki do fotek nowych skladow dla KM. To nie Stadler Flirt, bo ten chyba jeszcze stoi w Siedlcach, a wagony na pociagi typu push&pull, ktore niedawno dojechaly. Podobne wagony jezdza na pociagach regionalnych w Niemczech, wiec czyzbysmy gonili Europe
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 9:56, 18 Maj 2008 |
|
 |
mieszkaniec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jeżeli chodzi o szczegóły to się zgadzam. Ale, ten ma 5%, tamten z 1%, KM wynajmują drogę od PLK, składy od Przewozów Regionalnych, Stację są w zarządzaniu powiedzmy PKP S.A. I co z tego wynika? To, że nie ma "pana". Odpowiedzialność się rozmywa. KM tłumaczą się, że opoźnienia pociągów to nie ich wina. To wina właściciela drogi (PLK), bo remonty robi. SKM twierdzi, że za mało miejsca na szynach itd. No i jeszcze doniesienia prasowe, że Przewozy poszły do sądu bo KM sobie na ich wagonach bez zgody logo wymalowały. Parodia. Płakać się chce. A te nowe (zmodernizowane ) składy KM to jakis idiota wymyslił. Chodzi mi o te bez drzwi na pomost. Wieje jak .......... A ten modny gorący przycisk to się nie sprawdzi w naszych warunkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 6:52, 19 Maj 2008 |
|
 |
odol
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Teresin |
|
|
|
Sytuacja na PKP jest jak Monthy Python, totalnie bez sensu, juz nawet plakac sie nie oplaca, wiec mozna sie posmiac.
Jezeli chodzi chodzi o nowe sklady to nie ma co marudzic bo beda napewno lepsze niz wysluzone EN57, ktore mamy na co dzien, wiec nawet jak gdzies zawieje, albo cos to i tak nie bedzie to samo, dodatkowo w sierpniu fabrke w Siedlcach maja opuscic pierwsze flirty wiec wysyp nowego taboru prawie jak grzybow po deszczu. Niestety problem jest tylko jeden, odkad KM dokonywaly jakichkolwiej modernizacji czy zmian taboru korzystajacy pasazerowie z naszej linii z reguly dowiadywali sie o tym ostatni, bo wszystko szlo na linie do Grodziska i do Siedlec. Oby tym razem bylo inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:00, 19 Maj 2008 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|